Čítaj, pochop a použi!

Angličtina inak

Projekt Angličtina inak je časťou projektu Čítaj, pochop a použi.

Cieľom tohto projektu je spestriť vyučovanie angličtiny na primárnom aj sekundárnom stupni vzdelávania na ZŠ prostredníctvom nových vyučovacích postupov, ktoré v sebe integrujú multimédiá a interakívne prvky. Používanie inovatívnych pomôcok zvyšuje atraktiviu vyučovacích hodín a tým aj efektivitu práce učiteľa.

V rámci projketu Angličtina inak sa pedagógovia venujú čítaniu s porozumením, snažia sa vypracovať postupy a metódy, ktoré by napomáhali zvyšovať čitateľskú gramostnosť aj v anglickom jazyku, a motivovať žiakov aj k domácemu čítaniu kníh podľa vlastného výberu. V rámci projektu bola vybudovaná školská knižnica, ktorá obsahuje nové tituly anglickej literatúry v zjednodušenom jazyku. Súčasťou niektorých kníh je aj interaktívny CD-ROM, ktorý umôžňuje žiakom overiť si pochopenie textu ako aj osvojenú slovnú zásobu a frázy.

Ďalšími oblasťami, v ktorých sa pedagógovia snažia obohatiť vyučovanie angličtiny, je dramatizácia rozprávok a dialógov na primárnom aj sekundárnom stupni, tvorba interaktívnych prezentácií pre interaktívnu tabuľu.

  • V rámci dramatizácie dialógov žiaci preštudujú vybrané oblasti z komunikačných situácií, tvoria vlastné dialógy, ktoré sa zaznamenávajú na kameru. Potom si svoje dialógy prezrú znovu a spolu s učiteľom analyzujú svoje chyby. Výstupom z tejto oblasti sú pracovné listy, interaktívne alebo powerpoitové prezentácie a vzorové videozáznamy dialógov žiakov v rôznych kominukačných situáciách.
  • Výstupom dramatizácie rozprávok je divadelné spracovanie štyroch klasických rozprávok v anglickom jazyku. Žiaci na hodinách angličtiny preberú jazykovú stránku dramatizácie, osvoja si dialógy, potrebné frázy a slovnú zásobu. Potom si spolu s učiteľom pripravia kostýmy, kulisy a dramatizáciu nacvičia v priestore aj s pesničkami.
  •  Interaktívna tabuľa je moderná pomôcka, ktorá umôžňuje žiakom zapájať sa interaktívne do precesu expozície a fixácie učiva a je možné ju využiť tak v motivačnej ako i v evaluačnej fáze hodiny. Príprava kvalitných interaktívnych prezentácií si však vyžaduje veľa času. V rámci projektu pedagógovia vytvárajú pre každý ročník osem interaktívnych prezentácií.

Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť/Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ

Agentúra Ministerstva školstva SR pre štrukturálne fondy EU; Operačný program VZDELÁVANIE; Európsky sociálny fond;